10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Konverteringsoptimalisering (CRO)
Konverteringsoptimalisering (CRO) er, i sammenheng med nettsted- og appdesign, et system for å øke antallet besøkende som utfører ønskede handlinger på nettstedet. Et eksempel på en CTA (Call to Action) kan være å foreta et kjøp, abonnere på nyhetsbrevet eller fylle ut kontaktinformasjon.
Programmer for konverteringsoptimalisering
CRO brukes på flere aspekter ved en nettside eller en app:
Utforming av nettstedskartet: Fargeoppsett og typografi brukes for å gi en god brukeropplevelse.
CTA-knapper: Sørg for at CTA-er (Call to Action) er synlige og tydelige.
Design av landingssider: Design en side som har ett klart mål, noe som reduserer skjemafeltene og forbedrer konverteringen samt fullføringen av registreringsprosessen.
A/B-testing: Tester ulike elementer på nettstedet for å identifisere hvilke som gir best ytelse.
Fordeler med konverteringsoptimalisering
Høyere salgsvolum: Bedrifter øker inntektene sine ved å ha en høyere konverteringsfrekvens. Bedre bruker-CRO bidrar til å skape en enkel og behagelig plattform som gjør potensielle kunder fornøyde. Som GoDaddy påpeker, er en moderne nettside og app som fungerer feilfritt avgjørende for at ethvert selskap skal skille seg ut fra konkurrentene.
Tidsmarkedsføring: Lavere markedsføringskostnader ved å konvertere bedre på eksisterende trafikk. CRO er basert på data og analyser, og datadrevet beslutningstaking reduserer sløsing med tid.
Arbeide med en CRO-spesialist
En CRO-spesialist kan fullføre en end-to-end CRO-prosess, som inkluderer:
Nettsted- eller apprevisjon: Identifisere områder for forbedring og muligheter for optimalisering
Brukerforskning: Lære hvordan brukere oppfører seg og hvilke problemer de trenger å løse
Strukturert testing og eksperimentering: Teste ulike varianter for å finne ut hvilke elementer som fungerer best
Analyse og rapportering: Overvåke KPI-er og analysere ytelsesdata
A/B-testing: Gjøre kontinuerlige endringer for å bevare og øke konverteringsfrekvensen
Konklusjon
Å jobbe med en CRO-spesialist kan forvandle nettstedet eller appen din fra å konvertere dårlig til å ta betydelige fremskritt i konverteringsfrekvensen.