10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Introduksjon
Bannerannonsering er den mest kjente formen for displayannonsering, delvis fordi begrepet også brukes til å referere til trykte annonser også. Sammenlignet med andre online annonsetyper, som for eksempel sidebar-annonser, som ikke har tilsvarende i trykte medier, er bannerannonser mer kjent.
Det er imidlertid fastslått at folk vanligvis overgår budsjettene sine på bannerannonser. Selv om du kan gjøre god bruk av dem, spesielt når du bygger merkevarer, ender du ofte opp med å kunne betale mer enn du planla, hvis du ikke er forsiktig. Mediebedrifter kan foretrekke bannerannonser, og uten riktig planlegging kan regningen langt overstiger avkastningen din.
Hva er bannerannonsering?
Bannerannonsering er en type online-annonsering som kan inneholde bilder, animasjon og/eller tekst med sikte på å annonsere produkter, tjenester eller merkevarer. Disse er ofte plassert øverst, nederst eller ved sidene av nettsidene, og de kan enten være faste, bevegelige i tillegg til å være klikkbare.
Bannerannonser kan være en rimelig måte å nå et bredt online publikum, men det er nødvendig å gjøre dem godt synlig og relevante for å sikre at de fungerer godt.
Contact Form
Hva er en bannerannonse?
Bannerannonser er vanlige for nesten alle nettsteder som har displayannonser. Bannerannonser er vanligvis plassert øverst på nettstedet og er vanligvis like bredt som innholdet det er assosiert med, enten det er en artikkel eller et bilde. Selv om bannerannonser vanligvis ikke er veldig høye, kan de ha forskjellige høyder. Hvis du scroller gjennom et nettsted og kommer over en annonse som er spredt over hele bredden av innholdet langs toppen av nettsiden, er det en bannerannonse.
Bannerne kan være i form av grafiske design, bilder eller til og med videoer. Slike annonser krever at brukere klikker på en annonsebanner, hvor et vanlig problem er et fenomen kjent som “bannerblindhet”, der folk blir så vant til å komme over annonsebanner at de ubevisst har en tendens til å blinke bort ved synet av det. For å unngå dette er viktig å sørge for at bannerannonsen som brukes er behagelig for øynene, og er plassert på en slik måte at den sannsynligvis blir sett av det tiltenkte publikummet.
Hvorfor velge bannerannonsering?
Det finnes forskjellige måter å bruke bannerannonsering på, inkludert direkte bestillinger, program annonser, remarketing og kontekstuelt plassering. Denne typen annonsering gjør det mulig for virksomheten din å målrette spesifikke grupper basert på faktorer som demografi, interesser, sted, brukeratferd og temaer.
Typer av bannerannonsering og hvordan de fungerer?
Direkte bestilling
Direkte bestilling er den tradisjonelle måten å kjøpe annonser på. Før du lanserer en kampanje, snakker vi over antall annonsevisninger, priser og plasseringer innenfor et fastsatt budsjett. Denne metoden innebærer å bestille direkte fra mediekanaler der vi har sterke byråavtaler. Det er et populært valg når du ønsker garantert synlighet for en bestemt tid, som under en produktlansering.
Program annonsering
Program annonsering er en automatisert prosess der du kjøper annonseplass på forskjellige plattformer som retter seg etter et bestemt publikum. Fordelene med denne tilnærmingen inkluderer mer presise og kostnadseffektive kjøp, muligheten til å gjøre justeringer under kampanjen, dynamiske annonsealternativer og fleksibiliteten til å fordele budsjettet ditt på forskjellige kanaler basert på ytelse.
Kontekstuell annonsering
Kontekstuell annonsering plasserer annonsene dine i artikler som samsvarer med innholdet i annonsen. Fokuset her er på relevans. Du velger emner som stemmer overens med merkevaren din og kan også sette begrensninger for å sikre at annonsen din ikke vises ved siden av irrelevant eller upassende innhold.
La DigitalDriv håndtere bannerannonseringen din
- Trenger du hjelp med å lage iøynefallende bannerannonser? Våre dyktige designere og markedsførere kan lage visuelle elementer som fanger oppmerksomheten til publikummet ditt.
-
Ønsker du å forbedre bannerannonser-kampanjene dine?
Vi vil hjelpe deg med å nå riktig publikum, overvåke resultater og gjøre justeringer basert på data for å øke avkastningen på investeringen din. -
Ser du etter en komplett bannerannonseringstjeneste?
Fra design og plassering til sporing og optimalisering, DigitalDrive håndterer alt. Så kontakt oss i dag for å se hvordan vi kan hjelpe deg med å nå dine markedsføringsmål gjennom våre effektive bannerannonseringstjenester.
Fordeler med bannerannonsering
Øke merkevarebevissthet
Bannerannonser kan fange oppmerksomheten til brukerne, selv om de ikke klikker på dem. Du kan øke merkevarebevisstheten og bidra til å bygge merkevareidentiteten din ved å vise merkevaren din gjentatte ganger gjennom disse annonsene.
Nå riktig publikum
Med programmatisk annonsering kan du målrette annonsene dine veldig nøyaktig basert på brukeratferd, demografi, interesser og mer. Dette sikrer at annonsene dine når det mest relevante publikummet, noe som gjør kampanjene dine mer effektive.
Drive nettrafikk
Å plassere bannerannonser på relevante nettsteder kan bidra til å drive mer trafikk til nettstedet ditt. Dette er spesielt nyttig for kampanjer som er rettet mot å øke nettstedbesøk eller markedsføre spesifikke produkter og tilbud.
Generere leads
Bannerannonser kan være utformet for å fremkalle handlinger som å registrere seg for et nyhetsbrev eller laste ned en guide som hjelper deg med å samle nye leads for kontaktlisten din.
Øke konverteringsrater
Du kan bruke bannerannonser til å retargette brukere som har besøkt nettstedet ditt, men ikke fullført et kjøp. Dette kan bidra til å øke sjansene for å konvertere disse besøkende til kunder.
Sporing av resultater
Bannerannonsering er enkel å måle. Du kan spore antall visninger, klikk, konverteringer og andre viktige målinger for å evaluere hvor godt kampanjen din fungerer.
Kostnadseffektiv annonsering
Bannerannonser kan være en kostnadseffektiv måte å annonsere på, spesielt når du bruker programmatisk kjøp, som optimaliserer annonseplasseringer for å få mest mulig ut av budsjettet ditt. Du kan administrere kostnader med prismodeller som kostnad per klikk (CPC) eller kostnad per tusen visninger (CPM).
Fleksibelt annonseformat
Teknologiske fremskritt har i stor grad utvidet mulighetene for bannerannonser. Du kan nå inkludere animasjoner, interaktive elementer og videoer som gjør annonsene dine mer engasjerende og iøynefallende.