10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Hva er A/B-testing (delt testing) for å øke konverteringer av nettsteder/applikasjoner?
Når det gjelder nettstedoptimalisering, er A/B-testing en datafokusert strategi. Bedrifter kan spesifikt teste alt de gjør digitalt for å øke brukeropplevelsen og sjansen en besøkende har fra å klikke på en annonse eller e-postlink, og dermed øke ytelsen. På denne måten kan du forbedre trafikken til nettstedet ditt.
Arbeid med A/B-testing
Hva du skal teste: Velg et element som en overskrift, knappefarge eller bilde.
Skriv fire til seks varianter: Lag to eller flere versjoner av den valgte funksjonen.
Delt trafikk: Mellom den opprinnelige versjonen (kontroll) og nye variant(er), del tilfeldig trafikken til nettstedet/appen din.
Overvåk ytelser: Overvåk klikkfrekvenser, konverteringsforhold og tid brukt på en side.
Analyser resultater: Bruk statistisk analyse for å finne ut hvilken variasjon som er best.
Trill vinneren: Rull med vinnervarianten og gjenta!
Konklusjon
Ved å bruke A/B-testing kan bedrifter enkelt måle resultater og optimalisere sine digitale opplevelser for å oppnå bedre resultater. Statistiske verktøy brukes til å analysere sannsynligheten for at en forskjell i ytelse skyldes tilfeldige tilfeldigheter.
Ofte stilte spørsmål
1: Hva er grensen for A/B-testing?
Riktig lengde bestemmes av nivået av statistisk signifikans du leter etter og trafikknivåer. Det tar vanligvis mellom 2-4 uker.
2: Hvor mange versjoner av A/B-testen din er det?
Hvis du vil legge merke til hver påvirkning, så to varianter til enhver tid er ideelle for testing.
3: Hvilke beregninger bør jeg spore for A/B-testing?
Konverteringer, klikkfrekvenser, tid på siden og fluktfrekvenser er noen hovedberegninger.
4:Kan jeg teste flere ting sammen?
Selv om du kan teste flere elementer samtidig, er det ofte vanskelig å sjekke effekten av hver endring. Du kan til og med teste en om gangen, noe som vanligvis fungerer bedre. Men hvor sikker er jeg på at han får mer til kurven?