10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Introduksjon
Formålet med en virksomhet er å tjene et større formål i samfunnet (økonomisk vekst, sosial fremgang, miljømessig bærekraft. Finne nye løsninger og alternativer til forretningsmotorer med innovasjon og teknologi. Verdiskaping for deres eiere og ansatte i form av avkastning. Det vil hjelpe virksomheten med å skape jobbbedriftsverdi, skape arbeidsplasser, støtte lokalsamfunn og bygge bærekraft.
ROI: Return of investment
ROI er en forkortelse av “Return on Investment”. Det illustrerer en investerings inntjening og tilhørende kostnader. Den kan vise deg hvor mye du får for hver dollar du har brukt. ROI, eller Return on Investment, er hvor mye du tjener tilbake for hver krone du investerer. Det kan for eksempel relatere seg til hvordan en bedrift tjener på digitale annonser. Se så hvor mye penger du har betalt på annonseringen og hvor mye du tjente på annonseringen.
Slik beregner du ROI
Den beregnes som: ROI = (Netto Profit / Cost of Investment) x 100 %
Din avkastning på investeringen (ROI) er hvor mye penger du tjener på en investering delt på mengden penger du investerte. For eksempel, hvis du investerer $1000 i et prosjekt og får tilbake $1500, er avkastningen din:
ROI = (gevinst fra investering — investeringskostnad) / investeringskostnad x 100 % = ($1500– $1000) / $1000 * 100% = 50%
Det betyr at du fikk 50 prosent avkastning på din investerte kapital.
Hvorfor er ROI viktig?
Betydningen av ROI for følgende faktorer:
Evaluering av investeringsresultatet: Det kan tjene som et verktøy for å vurdere ytelsen til ulike investeringer.
Ta ressursene dine i bruk: Informasjonen du får kan hjelpe deg med å bestemme hvor du skal tildele ressurser.
Sammenligning av investeringer: Den lar deg sammenligne lønnsomheten til to eller flere investeringer.
Strategioptimalisering: Den estimerer suksess gjennom ROI og hjelper deg med strategioptimalisering.
Sammendrag
ROI hjelper bedrifter og enkeltpersoner å forstå hvor mye de tjener eller taper på forskjellige investeringer, noe som fører til bedre beslutninger med pengene deres.
Dette tallet er viktig fordi det lar deg sammenligne hvor godt markedsføringsaktivitetene dine presterer mot hverandre. Det er spesielt nyttig når du kjører annonsering på tvers av kanaler, siden det gir deg hvor mye penger du bør bruke på hver kanal for å få mest mulig avkastning. ROI-beregning er en mekanisme for å levere innsikt om kundene raskere hvis mange kampanjer kjører samtidig.