10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Introduksjon
Bare å bruke datamaskinen til å handle på nettet, finne informasjon eller bla gjennom annen informasjon er ikke nok. Mobil- og nettbrett er bare noen av dem, fortsett å bli viktigere; derfor er det viktig for nettsteder å ha design som passer for alle overflater!
Responsivt design
Responsiv design er en nettdesigntilnærming som gjør det mulig for forskjellige skjermstørrelser og enheter, for eksempel stasjonære datamaskiner, nettbrett og smarttelefoner, å se det samme nettstedet. Målet er å gi en jevn brukeropplevelse på hver plattform, uansett enhet.
Arbeider
Når nettstedet ditt har et design som passer til alle skjermstørrelser, kan ting som størrelse og plassering av tekst, illustrasjoner og klikkbare elementer settes i skalering i forhold til hverandre, avhengig av om brukeren er på en mobil eller stor dataskjerm . Brukere trenger tilgang til hver funksjon, uansett hvilken type enhet de bruker. Den enkleste måten å sikre god brukervennlighet på tvers av alle enheter er å ha en responsiv nettside.
Å ha nettsiden din i et responsivt design sikrer at du gir en god opplevelse. On-page SEO handler delvis om hvor enkelt nettstedet ditt er å bruke. Hvis brukere raskt kan finne veien rundt nettstedet ditt og få tilgang til informasjonen de leter etter, vil de også være mer villige til å skille seg av med penger!
Grunnleggende om responsiv design
Fluid Grid Layout: Et væskegittersystem lar elementene være fleksible og omorganiseres i henhold til skjermstørrelsen.
Fleksible bilder og medier: Brukes til å tillate bilder og andre medier å endre størrelsen i henhold til de forskjellige skjermoppløsningsstørrelsene.
CSS Media Queries: CSS-mediespørringer lar deg angi stiler som er spesifikke for en enhets størrelse, orientering og attributter.
Fordeler med responsiv design
Forbedret brukeropplevelse: Dette er konsistent på tvers av enheter som hjelper dem å vite om arbeid og krav.
Oppover søkemotorrangeringer: Responsive nettsteder får prioritet fra søkemotorer.
Høyere mobiltrafikk: Ved å få tak vil flere mobilbrukere være en fordel for høyere trafikk fra brukerne.
Besparelser: Ingen separate mobilnettsteder vil være nødvendig, så dette er en kostnadseffektiv metode.
Forbedret merkevarekonsistens: Å skape konsistent merkevareidentitet på hver enhet vil hjelpe den å nå et større publikum.
Responsiv designimplementering
Responsiv design kan oppnås på flere måter, inkludert:
- CSS Media Queries er den tradisjonelle måten å gjøre det på.
- Flytende rutenettoppsett med en Fluid grid system vil gjøre elementer responsive til enhver SEO eller mobil bakgrunn.
- Fleksible bilder og mediebilder og andre medietyper kan endre størrelse (og flytte) basert på skjermstørrelsen.
- Responsive rammeverk som Bootstrap og Foundation gir forhåndsbygde komponenter og stiler for å hjelpe deg med å bygge responsive nettsteder.
Responsivt design vil gjøre nettstedet ditt tilgjengelig og brukervennlig på alle enheter, samtidig som det gir en bedre generell brukeropplevelse for å skape engasjement.