10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Rebranding
Rebranding er en markedsføringsstrategi som innebærer å endre navnet, konseptet eller designet til et eksisterende merke for å reflektere en ny identitet. Store merker benytter denne teknikken for å oppnå bedre resultater. Rebranding er et psykologisk virkemiddel som appellerer til forbrukerens bevissthet og hjelper merkevaren med å etablere en ny posisjon i markedet.
Hvorfor må du rebrande?
Rebranding kan ha flere ulike årsaker, som følger:
Ny markedssituasjon
For å tilpasse seg den nye markedssituasjonen: Hvis en organisasjons virksomhet har utviklet seg, for eksempel ved endringer i strategi eller bransje, eller hvis merkevaren ikke lenger appellerer til en ny målgruppe, kan rebranding være nødvendig for å sikre relevans.
Revitaliser et gammelt bilde
Det nye merkevarebildet vil påvirke produktene i endring og tiltrekke seg dagens kunder og aksjonærer.
Få inn flere kunder
Denne teknikken kan hjelpe et selskap med å tiltrekke seg nye kundesegmenter.
Rist av negativt bilde
Hvis et merke har fått et dårlig image, er rebranding en ny start! Det kan hjelpe aksjonærene til å få en god markedsandel.
Sammendrag
Gjennom kraften til en enkel rebranding kan et selskap gjenopplive, utvikle seg og ta en ny form. Det hjelper merkevaren med å få et nytt image i markedet samtidig som det øker salget og genererer fortjeneste.