10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Konvertering
En konvertering skjer når en bruker utfører en ønsket handling som svar på en oppfordring til handling (CTA) plassert i en annonse, et tilbud eller et push-varsel.
Hva denne konverteringshandlingen er, varierer avhengig av kampanjen og markedsførerens mål. En appkonvertering, også kjent som en konverteringshendelse, kan være en nedlasting, installasjon, registrering eller et kjøp, blant andre handlinger. Markedsførere måler appkonverteringer for å vurdere ytelsen til en kampanje eller reklamekanal eller effekten av en endring i brukeropplevelsen.
En app kan spore konverteringer ved å beregne konverteringsraten, eller prosentandelen brukere som har fullført en ønsket handling.
Eksempler på konverteringer inkluderer
- Fullføring av en betalingsprosess på en e-handelside
- Abonnering på en tjeneste
- Registrering til en hendelse
- Klikke på en annonse
En konvertering er ikke alltid et salg, men det er en viktig måling i markedsføringstrakten. Før-salgshandlinger kan også betraktes som konverteringer og er et tegn på at en potensiell kunde har beveget seg nedover salgstrakten.