10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Top of Mind
I markedsføringsdomenet er TOM bevisstheten en forbruker husker så snart han tenker på en bestemt produkt- eller tjenestekategori. Det er et mål på merkevaregjenkalling og merkevarefremme.
For eksempel, hvis du lytter til en søkemotor, er Google det første merket som kan slå deg. Dette er fordi Google har lykkes med å komme inn i kategorien top-of-the-mind søkemotorer.
Top-of-mind-posisjonering
Når forbrukere følger produktets biprodukter uten noen ytterligere forklaring bare for umiddelbar følelsesmessig handling mot merkevaren og behovet, setter det et vakkert forsprang på konkurrentene. Å oppnå en høy kvalitativ posisjon på toppen av sinnet krever kontinuerlig å gjøre strategiske grep og markedsføring. En datadrevet måte å gjøre dette på er å implementere SEO og SEM slik at du kan være synlig i Google Søk. Noen av de andre strategiske crossoverne med inspirasjon holder seg i forkant i henhold til markedstrender og krav, kommunikasjon og produktutvikling i henhold til kundenes smak.
Betydningen av Top of Mind-bevissthet
Flere sjanser for tilbakekalling av merkevaren: Top-of-mind, toppen av valget.
Forbedret merkevarelojalitet: Et sterkt merkevareimage og positive assosiasjoner kan bidra til å bygge større merkelojalitet.
Større markedsandel: Når først du tenker på, kan et merke skaffe seg andeler og bli ledende i sin kategori.
Høyere salg: Et godt merkevareomdømme kan føre til salg og inntekter.
Måter å få merkevaren din på toppen av bevisstheten
Betydelig bildekonsistens: Sikre en konsistent merkestemme og utseende gjennom alle kanaler.
Lyse kampanjer: Kjør kampanjer for å målrette målgruppen din.
PR: Skap en sterk rapport med journaler og påvirkere.
Markedsføring i sosiale medier: Samhandle med publikum på sosiale medier.
Innholdsmarkedsføring: Produser innhold som er unikt og målrettet mot målgruppen din.
Kundeopplevelse: Lever utmerket kundeservice for å skape gode vibber om merkevaren din.
Når bedrifter utnytter disse strategiene, kan de øke merkevarebevisstheten og holde seg på toppen av målgruppens sinn. I tillegg kan det å skille seg ut fra konkurrentene og fokusere mer på relasjonsbygging fremfor bare salg tilby kunden noe annerledes. Derfor, når du fokuserer på disse taktikkene, er du ute etter å oppnå den første posisjonen i kundens sinn.