10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Rebranding
Rebranding er en markedsføringsstrategi som innebærer å endre navnet, konseptet eller designen til det tilgjengelige markedsmerket for å gjenspeile den nye identiteten. Store merker bruker denne teknikken for å oppnå bedre resultater. Det er et psykologisk spill som spiller med forbrukerens sinn og hjelper merkevaren å få en ny plass i markedet.
Hvorfor må du rebrande?
Rebranding kan ha følgende årsaker, som er som følger:
Ny markedssituasjon
Utvikle seg med den nye markedssituasjonen: Hvis en organisasjons virksomhet har utviklet seg, for eksempel dens strategi og bransje, eller hvis merkevaren ikke passer for en (også ny) gruppe kunder.
Revitaliser et gammelt bilde
Det nye merkevarebildet vil påvirke produktene i endring og tiltrekke seg dagens kunder og aksjonærer.
Få inn flere kunder
Denne teknikken kan hjelpe et selskap med å tiltrekke seg nye kundesegmenter.
Rist av negativt bilde
Hvis et merke har fått et dårlig image, er rebranding en ny start! Det kan hjelpe aksjonærene til å få en god markedsandel.
Sammendrag
Gjennom kraften til en enkel rebranding kan et selskap gjenopplive, utvikle seg og ta en ny form. Det hjelper merkevaren med å få et nytt image i markedet samtidig som det øker salget og genererer fortjeneste.