10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Metatittel
Meta-titler er HTML-titlene som vises på en søkemotorresultatsside (ofte referert til som SERP-er), og de fungerer ofte også som overskriften din. De gir en kort beskrivelse av hva som blir diskutert på siden og er viktige for både brukeropplevelse og søkemotoroptimalisering.
Hva gjør meta-titler bra?
- Økt klikkrate (CTR): Du kan overtale folk til å klikke på søkeresultatet ditt ved å lage en meta-tittel som er fristende nok for deg, noe som betyr flere besøkende.
- Forbedrede søkemotorrangeringer: Selv om det ikke er en direkte rangeringsfaktor, kan en passende og engasjerende meta-tittel indirekte påvirke søkemotorrangeringen din.
- Bedre brukeropplevelse: En kortfattet og klar meta-tittel kan hjelpe brukere med å forstå innholdet på siden din raskere.
Eksempel på en meta-tittel
- Original tittel: Den eneste digitale markedsføringsguiden du trenger
- Optimalisert for best ytelse: “Den komplette guiden til digital markedsføring du trenger | Opplæring i SEO, PPC og sosiale medier.”
Forskjellen her er at vi kan se en meta-tittel som forklarer hva dette sideinnholdet må være.
Nyttige tips for å skrive gode meta-titler:
- Hold det kort: Prøv å holde overskriften under 50–60 tegn.
- Inkluder relevante nøkkelord: De riktige søkeordene bør være på hjemmesiden din umiddelbart.
- Solid og klar skrivestil: Sterkt språk, en oppfordring til handling
- Ikke stapp: Overbruk av det kritiske ordet kan være bedre for SEO-en din.
- Estimat av testen: For kontinuerlig synlighet bør forskjellige meta-titler testes slik at vi kan forstå hvilken som fungerer best.
Ved å skrive gode meta-titler for sidene på nettstedet ditt, kan du øke synligheten og tiltrekke flere besøkende, og med slike nære avtaler i større mengde.