10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Merkevareplattform
En brand platform er et levende markedsføringsdokument designet for å utvikle seg over tid. Den skisserer i hovedsak en organisasjons identitet, budskapsstrategier og det generelle bildet som vil bli brukt for å lede selskapet fremover. Med de riktige verktøyene og tjenestene, inkludert en brand platform, kan du analysere produktene og leveransene dine. Når det gjøres riktig, kan du skape en sterk identitet i tankene til forbrukerne du betjener.
Før du dykker ned i å lage en god brand platform, må du forstå hvordan spesifikk kommunikasjon kan påvirke hvordan kunder oppfatter selskapet ditt. En brand platform vil gi grunnleggende budskap og visuelle assosiasjoner for et merke. For å bygge riktig brand platform, må du målrette mot de riktige kundene og ta hensyn til andre, potensielt eksterne, assosiasjoner.
Hvorfor er en Brand Platform Viktig?
- Konsistens og Samhold: En brand platform fungerer som et retningsgivende prinsipp for hvordan et merke skal presenteres for verden.
- Effektiv Kommunikasjon: En brand platform letter kommunikasjon ved å gi klare retningslinjer for hvordan et merke skal samhandle med både interne og eksterne interessenter.
- Merkevaretillit og Gjenkjenning:
- Effektivitet og Produktivitet:
- Merkevaremisjon:
- Merkevarevisjon:
- Merkevareverdier:
- Merkevareposisjonering:
- Målgruppe:
- Merkevarepersonlighet:
- Merkevarehistorie:
- Merkevareidentitet:
- Merkevarebudskap:
- Merkevareveiledninger:
- Konkurranseanalyse:
- Markedsundersøkelser:
- Merkevaremålinger og KPIer:
- Overvåking og Tilpasning:
Ved å bruke en brand platform kan du skape en klar forståelse av hva merkevaren din egentlig handler om. Brand propositional samhold. En utfordring for fagfolk innen markedsføringskommunikasjon er narrativer. Gjennom hele forretningsengasjementreisen introduseres og opprettholdes flere forslag, som reklameideen, merkevareposisjoneringserklæringen, PR-politikken, osv. Ny tenkning introduseres kontinuerlig til alle aspekter av virksomheten. Men når et merke utvikler en brand platform, blir klar syntese av alle merkevareforslag mulig fordi merket sier bare én ting på tvers av hele linja.