10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Markedsføringsstrategi
En markedsføringsstrategi er en bedrifts overordnede plan for å nå potensielle kunder og gjøre dem til kunder av produktet eller tjenesten som bedriften tilbyr. Den beskriver selskapets verdiproposisjon, viktige merkevarebudskap, data om målgruppedemografi og andre høynivåelementer.
Hovedpunkter i en markedsføringsstrategi
- Målgruppe: Definere de individene eller bedriftene som mest sannsynlig vil kjøpe det bedriften din selger.
- Verdiproposisjon: Definere den unike verdien som produktet eller tjenesten tilbyr til kundene.
- Merkeposisjonering: Skille merkevareassosiasjonen og posisjonere den i markedet.
- Markedsmiks: En kombinasjon av de 4 P-ene (Produkt, Pris, Plass og Promosjon) brukt for å nå målgruppesegmenter mer effektivt.
- Leveranse (som spesifikt her betyr enhver kampanje som kan brukes til å levere det budskapet, for eksempel Facebook-innlegg, innebygd reklame): Bestem hvor markedsføringen gjennomføres ved å bruke en passende kanal når det gjelder e-typer eller kjenner, generelt refererer til sosiale medier, e-post, sosiale medier, e-post partisjonering, magasiner og nyheter.
- Budsjetttildeling: Allokere ressurser til ulike markedsføringsplaner.
- Måling og Analyse: Evaluere hvor godt markedsføringstiltakene fungerer.
Målet med en markedsføringsstrategi er å
- Bygge synlighet: Forbedre tilgjengeligheten til et merke.
- Generere Leads: Ingen kjenner til produktet ditt før du får dem til å åpne seg for å spørre om noe de trenger.
- Generere Inntekter: Forvandle disse potensielle kundene til betalende kunder for produktene dine.
- Oppmuntre til kundelojalitet: Hjelper til med å skape langvarige relasjoner med kunder.
- Skape et positivt merkevareimage
Hvis din småbedrift kan planlegge og implementere markedsføringen sin effektivt, vil den se resultater.