10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
Leadsgenerering
Leadgenerering er prosessen med å generere interesse hos potensielle kunder i håp om at de blir fremtidige kunder. Det innebærer å oppdage og prøve å engasjere seg med mennesker som kan være interessert i produktene og/eller tjenestene dine.
Hvorfor er Leadgenerering Viktig
- Kundekjøp: Det gjør det mulig for bedrifter å finne og målrette potensielle kunder.
- Salgspipeline: Det gir leads som holder salgspipelinen i gang.
- Utvider virksomheten: Det spiller en rolle i å vokse virksomheten ved å fremme inntekts- og markedsandelsutvidelse.
Hvordan generere leads
Her er noen beviste strategier for leddgenerering:
Innholdsmarkedsføring
- Lag delbart innhold: Blogginnlegg, artikler, videoer og andre former for innhold som svarer på behovene eller interessene til målgruppen din.
- Tips #9 – SEO-optimaliser det: Bruk nøkkelord for høy rangering på søkemotorer.
- Del det på sosiale medier: Del hvert stykke innhold du lager på forskjellige sosiale medieplattformer.
Sosiale Medier Markedsføring
- Samhandle med publikummet ditt: Svar på spørsmål og svar på kommentarer på sosiale plattformer.
- Betalte sosiale annonser: Bruk sosiale mediereklamer for å målrette spesifikke demografier og interesser.
- Kjør konkurranser/giveaways: motiver folk til å dele innholdet ditt og merkevaren din.
E-postmarkedsføring
- Lag en e-postliste: Ta tak i e-postadressene over nettskjemaer, popup-vinduer og sosiale medier.
- Sikte e-poster: Segment e-postlisten din og send spesifikke e-poster.
- Gi innhold som legger til verdi: Bruk e-post til å sende eksklusivt innhold, rabatter og kampanjer til e-postlisten din.
Betal-per-klikk (PPC)-reklame
- Betal-per-klikk-reklame for å målrette annonser mot en spesifikk demografi, og drive folk gjennom til nettstedet ditt.
- Annonsen din og optimalisering: Test annonsene dine over bretten og forbedre ytelsen.
- Overvåk resultatene dine: Spor PPC-kampanjene dine og se effektiviteten deres.
Webinarer og Online-arrangementer
- Tilby webinarer og gi verdi – deltakerne dine vil ønske å lære av deg!
- Gi verdi: Nedlastbare filer eller tilbud for besøkende
- Registreringsskjemaer: Registrer deltakerne dine og få kontaktinformasjonen deres
Nettverk og partnerskap
- Gå til bransjearrangementer: Møt potensielle kunder og partnere.
- Etablere forbindelser med påvirkere: Samarbeid med påvirkere kan utvide rekkevidden din.
- Lag et team med ikke-konkurrerende bedrifter: Lag pakketilbud og kryss-promotering.
Ved å følge disse strategiene kan du generere leads og tjene mer penger. Mål resultatene og dataene dine, finn ut hva som fungerer for kundene dine.