E-A-T Innhold
E-A-T er en forkortelse for Ekspertise, Autoritet og Tillit. Google bruker et sett med standarder for å vurdere kvaliteten og verdien av innhold når de bestemmer hvilken plassering det skal ha i søkeresultatene.
Hvorfor er E-A-T viktig?
- Bedre søkemotorrangeringer: Innhold som er verdifullt og relevant for lesere, vil rangere høyt i søkemotorresultatsider (SERPs).
- Økt brukertillit: Å vise din ekspertise og autoritet hjelper til med å inspirere tillit hos publikum.
- Forbedret brukeropplevelse: Den høye standarden er å gi brukere informasjon om ikke bare å klikke på en hvilken som helst side, men innhold av god kvalitet som samsvarer med deres søk.
Hvordan øke E-A-T-innholdet ditt
Etablere Ekspertise:
- Forfatterbio: Legg til en detaljert forfatterbio med kvalifikasjoner og erfaringer relevante for emnet.
- Bruk kilder: Siter troverdige kilder fra legitime (for eksempel biblioteksreferanser) troverdige nettsteder som støtter påstandene dine.
- Til syvende og sist er denne ressursen ikke egnet som en frittstående gjestepostartikkel av de allerede nevnte grunnene.
Vis din Autoritet
- Opprett kvalitetstilbakekoblinger: Få troverdige nettsteder til å linke til sidene dine.
- Publiser ofte: Publiser innhold av høy kvalitet regelmessig.
- Samhandle med publikummet ditt: Svar på kommentarer og spørsmål for å koble til leserne dine.
Bygg Tillit
- Vær klar og ærlig: Ikke bruk tvetydig språk eller falske uttalelser.
- Kontakt oss: Gi en kontaktinformasjon og gjør det enklere for brukere å kontakte deg.
- Et nettsted som respekterer seg selv: Gjør en god jobb når du lager nettstedet ditt; dette betyr at det bør være ryddig og enkelt å surfe på.
Så lenge du fokuserer på E-A-T, vil du lage godt innhold som kan rangere høyt og, viktigst av alt, være nyttig for enkeltpersoner.