10+ casestudier som beviser vår resultatdrevne tilnærming
CTR: Click through rate (Klikkfrekvens)
Klikkrate (CTR) er en markedsføringsmåling som måler hvor mange ganger en annonse er blitt klikket på, delt på antall visninger. Dette er en av de viktigste målingene for å bedømme en online reklamekampanje.
Formlen for CTR
CTR = (Antall klikk) / (Antall visninger) * 100%
Hvorfor er CTR viktig?
- Annonseprestasjon: En høy CTR tyder på at annonsen din resonerer med målgruppen din.
- Søkemotorrangeringer: En høy CTR kan også bidra til å forbedre kvalitetspoengsummen til annonsen din og dermed lavere kostnader per klikk i søkemotormarkedsføring.
- E-postmarkedsføringssuksess: En høy CTR gjennom e-post er en indikasjon på at emnelinjen og kampanjeinnholdet ditt resonerer med de som har abonnert på å bli kontaktet av deg.
Hvordan forbedre CTR
- Sterk annonsetekst: Skriv overbevisende annonsetekst som kortfattet og overbevisende forklarer verdien av produktet eller tjenesten din.
- Sterk Call-to-Action (CTA): Sterke CTA-er lokker brukere til å klikke.
- I tråd med relevante søkeord: Målrett riktig målgruppe ved å bruke relevante søkeord.
- Du kan bruke iøynefallende visuelle elementer som bilder og videoer.
- Optimaliser annonser for mobil: Sørg for at annonsene dine er optimalisert for mobile enheter.
- Automatiserte (AdWords) annonser kan opprettes gjennom A/B-testing, og legge inn nye alternativer til et mer passende alternativ er funnet.
Å kjenne til og øke CTR kan gjøre dine online reklamekampanjer mer effektive og dermed øke trafikken til nettstedet.