SMarketing
Smarketing er en setning som angir justeringen av salgs- og markedsføringsstrategiske team. Dette betyr å demontere den sildede naturen til disse to avdelingene og skape et miljø for samarbeid mot et felles mål. Felles innsats fra salgs- og markedsføringsteam kan drive en mer omfattende og sømløs kundereise fra potensielle kundeemner til salg, og dermed resultere i de høyeste inntektene og høyere kundetilfredshet.
B2B-salg vs. B2C-salg
B2B(Business to Business) Salg: Salg av produkter eller tjenester til andre virksomheter. Denne typen salg har ofte en lengre salgssyklus, flere lag med beslutningstaking og stor vekt på relasjonsbygging.
B2C: Business-to-Consumer Salg: Selger direkte til forbrukere. Den har vanligvis kortere salgssykluser og er rettet mot massemarkedet.
Inbound Marketing
Inbound Marketing er en mer kundeorientert tilnærming til å trekke kunder ved å tilby verdifullt og relevant innhold. Det består i å produsere innhold som møter behovene og interessene til målgruppen din, bringe dem til siden eller bedriften din.
Nøkkeltaktikker Inbound marketing
Blogging: Skrive og publisere verdifulle blogger for å trekke oppmerksomheten til målgruppen din.
DETTE: Søkemotoroptimalisering: Å gjøre nettstedet ditt søkemotorvennlig kan hjelpe deg med å bli organisk synlig.
Markedsføring i sosiale medier: Fange oppmerksomheten til potensielle kunder gjennom sosiale medier.
Innholdsmarkedsføring: Gi informativt innhold som blogger, infografikk og videoer for målkundene dine for å tiltrekke dem med verdiøkning.
E-postmarkedsføring: Sende e-postkampanjer til målrettede kundeemnelister for å pleie og drive salg.
Sammendrag
Inbound Marketing er en mer kundeorientert tilnærming til å trekke kunder ved å tilby verdifullt og relevant innhold. Det består i å produsere innhold som møter behovene og interessene til målgruppen din, bringe dem til siden eller bedriften din.