Remarketing
Remarketing er en digital teknikk for å vise annonser til folk som har besøkt nettstedet ditt og engasjert seg i merkevarebyggingen din. Den brukes til gjentatte ganger å henvende seg til det daglige kjøperpublikummet for å selge nye eller beholdte varer. Annonsene oppfordrer dem til å handle og kjøpe produktet eller registrere seg for et nyhetsbrev for å lære mer om produktdetaljene.
Prosess for remarketing
Nettstedsbesøk: Hver gang en bruker surfer på nettstedet ditt, lagres en liten kodebit (informasjonskapsel) i nettleseren deres. Din innsats for å få dem til å klikke på nettstedet betyr mye.
Datainnsamling
Denne informasjonskapselen overvåker brukernes aktivitet mens de surfer på nettstedet, for eksempel besøkstider for siden og produktene de har sett. Den lagrer kundenes data for deres neste besøk og viser produktvalgene deres.
Annonsevisning
Google vil vise annonser på andre nettsteder og apper i Google Displaynettverk til personer med lignende nettleserhistorikk.
Målretting
Disse annonsene kan tilpasses for å minne brukeren om produktet/tjenesten de har vist interesse for på nettstedet ditt. Deretter minner de seg selv på sin forrige oppgave, kjøper produktene og remarketer verkene.
Fordeler med remarketing
Utvidet merkevaregjenkjenning: Ved å gi potensielle kunder flere visninger av merkevaren din, kan du etablere identiteten din i deres minne og få den til å feste seg. Ditt nye image vil holde kunden og produktet ditt på markedet.
Bedre konverteringsfrekvenser: Ved å holde merkevaren din og produktene friske i hodet til potensielle kunder gjennom remarketing, kan du øke sjansene dine for å konvertere dem til betalende kunder. Noe som blir til overskudd for selskapet.
Økning i ROI: Annonseutgiftene dine vil gi høyere avkastning når folk er klar over produktene og tjenestene dine. Igjen, generer produktet for videresalgsformål.
Forbedret brukeropplevelse: Det gir en personlig tilpasset annonseopplevelse, som bygger relevans for brukeren. Brukeren føler seg essensiell fordi du har vurdert deres behov og laget ønsket produkt.
Merkevaregjenkjenning: En av fordelene med å sette merkevaren din foran et publikum så mange ganger, er at den samler respekt og lojalitet fra potensielle kunder.
Sporingseffektivitet: Fordi remarketingkampanjer er ikke-påtrengende, er de enkle å spore og måle som påvirker en endring.
Sammendrag
Hvis bedrifter bruker remarketing riktig, kan de øke trafikken på nettsidene sine, samle flere potensielle kunder og tjene mye i salg.